11/4/07

Xavier Moret: "Llegint el llibre vaig tenir la impressió que havia anat al Vietnam"

La llibreria Altaïr de Barcelona va acollir el dimarts dia 10 d'abril la presentació del llibre Vietnam. Cròniques de l'Anaconda, de Jaume Mestres. La presentació va anar a càrrec del prologuista del llibre i amant, també, dels viatges, Xavier Moret. Aquest és el segon llibre que Cossetània Edicions publica en la jove col·lecció que porta per nom Viatgers.

Frases que es van dir a la presentació

Xavier Moret

"El Jaume és un viatger dels de debò, quan més feliç és, és quan està de viatge."
"Et fa aprendre que el país no és només allò que t'ensenyen les guies, sinó que et porta fins al centre del mercat i comença a parlar en Tailandès."
"Llegint el llibre vaig tenir la impressió que havia anat al Vietnam."
"El Vietnam d'aquest llibre és un Vietnam molt viscut."

Jaume Mestres
"Totes les cròniques van ser escrites pel programa Cròniques de l'Anaconda de Catalunya Ràdio."
"La primera vegada que vaig anar al Vietnam, va ser el 1992, i en tot Saigon només hi vaig veure un cotxe, tothom anava en bicicleta, allò era un oceà de vehicles de dues rodes."
"Vaig conèixer un senyor que portava un tricicle i em vaig posar a les seves mans, mai me n'he penedit."
"L'any 92 Saigon era una ciutat molt trista i demacrada, marcada per la guerra i abandonada, però quan hi vaig tornar el 2003, no tenia res a veure, es veien les ganes que tenien de créixer"
"Vietnam, des del meu punt de vista, és un país dur, el més dur dels països del sud de l'Àsia, ja que té molt present l'estigma de la guerra."
"Vietnam, encara avui, és marxista i leninista però la seva política de mercat, no diu el mateix"
"Allà tot és vendible, tot es ven i tot té un preu."
"Cada crònica és independent de la resta, però totes es complementen entre elles."
"És un llibre molt passador perquè tot està encadenat."