21/5/10

Cossetània presenta la col·lecció Essencial, la única de guies de viatge en català

Els primers quatre titols són París, Londres, Roma i Nova York

Cossetània Edicions va presentar dijous dia 20 de maig a la llibreria Altaïr els quatre primers títols -París, Londres, Roma i Nova York- de la col·lecció Essencial, la única de guies de viatge en català. El gerent de Cossetània Edicions, Jordi Ferré, va explicar que “l’editorial té una àmplia experiència en la publicació de guies d’excursionisme i estratègicament té molt de sentit iniciar una col·lecció de guies de turisme en català, quan a més a més ningú en publica.”
Va explicar que per seleccionar quin tipus de guies configuraria la col·lecció de Cossetània “es va fer un minuciós rastreig a les fires de Frankfurt i Londres de les diferents empreses del món que editen guies. Nosaltres vam fer la recerca a partir de les condicions següents: que la col·lecció que s’escollís no es publiqués en castellà, que les guies fossin completes però no excessivament extenses, que fossin a tot color i vistoses, que es poguessin vendre a un preu competitiu, que fossin manejables, que la col·lecció tingués una llista prou àmplia de títols i que fos rigorosa i s’actualitzés sovint.”
Al final es va optar per la col·lecció Essencial de la qual n’és autor AA Publishing, una empresa amb molt de prestigi dins el món de les guies de turisme que depen de The Automobile Association, que ve a ser l’Automòbil Club del Regne Unit. Les guies són a tot color, tenen 192 pàgines i es venen a un preu de 12,50 euros.
De moment es publiquen els quatre títols esmentats, però l’editorial té la intenció d’ampliar la col·lecció cada any amb entre dos i quatre títols i que es pugui configurar una col·lecció d’entre 20 i 25 títols, els quals s’actualitzaran cada aproximadament tres anys, de manera que les guies incorporin totes les novetats de cada ciutat o zona a la que es dediquen. De cara al 2011, es va anunciar la publicació de les guies d’Escòcia i Florència i la Toscana.
Cossetània va personalitzar el disseny de les cobertes amb l’objectiu de fer-les peculiars i vistoses. “Vam voler fugir d’una fotografia” -explicà el dissenyador Marc Volpini- “però a la vegada volíem que la guia reflectís l’essència de la ciutat a la que és dedica i per això reproduïm un dibuix d’un dels elements més característics”.
L’escriptor i periodista Rafael Vallbona, que va presentar la col·lecció a Altaïr, va destacar el doble repte de Cossetània en “voler fer unes guies en català i de qualitat.” Vallbona va destacar cinc elements positius de les guies Essencial: “fan venir moltes ganes de viatjar; van dirigides a un viatger adult, intel·ligent i gens estúpid; són d’una actualitat absolutament rabiosa ja que les dades que s’hi publiquen estant molt actualitzades; tenen una claredat explicativa màxima, estan ordenades i és fàcil de veure-hi el que s’hi diu, i finalment et descobreixen un país o un a ciutat, et posen la mel als llavis. Conèixer la ciutat ja és feina dels viatgers.”

Més informació:
Diari El Punt
Directe!cat

1 comentari:

elenaranda ha dit...

Les meves felicitacions per aquest projecte.

http://sobrellibres.cat/2010/05/25/visitar-paris-londres-roma-i-nova-york-en-catala/