3/3/10

Mn. Josep Gil: "En aquests llibres que presento hi dic el que jo penso sobre el pensament del cristianisme"

Presentació de La divinització de Jesús de Natzaret i Cristianisme i cristiandat a Reus

Els llibres La divinització de Jesús de Natzaret i Cristianisme i cristiandat, de Josep Gil i Ribas, es presentaren dimarts 2 de març a la Biblioteca Xavier Amorós de Reus.
La presentació va anar a càrrec de Josep Poca, crític literari, i també hi van intervenir Montserrat Coll Calaf, Directora General d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, i Enric Prats, en nom de Grup Joan XXIII.

Josep Poca Gaya, impulsor de la col·lecció Història del Pensament Cristià:
He quedat tan aclaparat per la gran aportació que fan aquests dos llibres que m’ha estat impossible de seleccionar-ne un petit tast.
Els qui vam ser al seminari, vam veure que tot eren prohibicions, pecats... En aquell esquema monolític, hi hagué qui obrí una escletxa.
Montserrat Coll Calaf, directora general d’Afers Religiosos de la Generalitat de Catalunya, parlà de l'interès d'aquestes obres des del punt de vista del pensament cristià:
Des de la nostra direcció general volem ajudar obres com aquestes que, tot i no ser molt assequibles a un públic ampli, tenen una repercussió positiva sobre la societat a través d’aquelles persones que hi tenen un grau d’influència. I els dos llibres que presentem tenen un gran interès des del punt de vista del pensament religiós.
El doctor Gil sempre està obert a escoltar el pensament de l'altre, sigui qui sigui, vingui d’on vingui.
Josep Gil Ribas, l'autor, explicà que en aquestes dues darreres obres parla sobre el que pensa sobre el cristianisme:
Moltes vegades, en llibres anteriors, m’havien retret amb habilitat: «sempre parles del que diuen els altres; a veure si ens dius què penses tu». Aquests dos llibres i els que seguiran hi dic el que jo penso sobre el pensament del cristianisme.
Des d’un mijtà de comunicació em preguntaven si no tenia por que des de la jerarquia em fessin alguna recriminació. Si fos així, escoltaria la crítica però jo seguiria pensant el mateix. No estic tan sotmès com els polítics a la disciplina dels seus partits. No veig probable que des del bisbat em retirin la paga. Si em retiressin els 260 euros mensuals, confio que algú m’ajudaria...