25/10/07

"L'Àvia Remei. Una cuinera molt estimada a Mataró"

Durant l'octubre de 2007, va sortir al suplement Tot i més de la revista Lecturas un petit reportatge sobre l'autora més venuda de Cossetània Edicions Remei Ribas, també coneguda per les seves receptes com l'Àvia Remei. A continuació podeu llegir aquest article.

"Després de la publicació del seu primer llibre La cuina de l'Àvia Remei (17 edicions i 46.000 exemplars venuts) el seu èxit ha estat aclaparador, però malgrat els reconeixements i premis concedits per la seva bona cuina, l'Àvia Remei, que se sent molt orgullosa de ser d'on és, Mataró, no se'n considera una professional. "Jo sempre dic que sóc mestressa de casa. D'aquesta manera puc dir allò que em sembla, fins i tot, els meus secrets culinaris. No em fa res que se sàpiga perquè a mi també m'agrada conèixer altres trucs", reconeix la cuinera mentre ens mostra la seva estimada cuina i la bonica terrassa plena de plantes que té a casa seva, a Mataró.
I és que la Remei és molt de casa i aposta, és clar també, per la cuina casolana "No m'agrada anar a un restaurant on el cuiner hagi de sortir a explicar-me allò que estic menjant. Si fos jove posaria un restaurant de caps de setmana i ho faria tot casolà. A més, molts dels ingredients que faig servir els cultiva el meu home a l'hortet, són ecològics", diu la remei que té clar que la cuina és la seva vida. "Quan estic a la cuina no em ve mai d'una hora. A més, m'agrada cuinar per a tothom. Quan ha de venir algú a casa sempre li dic que s'ha de dur la gana", diu la Remei riallera."

Article extret del Tot i més de la revista Lecturas, l'octubre de 2007.