28/4/10

Ada Parellada: "El més important d’un àpat i del sexe són els sucs que generen”

Va néixer i créixer entre els fogons de la Fonda Europa, el restaurant de Granollers que la seva família regenta des del 1714, i està al capdavant dels restaurants Semproniana, Pla dels Àngels i Petra. Cuinera per vocació i tradició, l’Ada Parellada és a més educadora alimentària i ha escrit més d’una dotzena de llibres. Acaba de publicar l’últim, Com fet a casa (Cossetània), per menjar sa cada dia. Ens podrà ajudar a erotitzar la nostra cuina?

Dius que hem de menjar bé cada dia. També hem de practicar sexe cada dia?
Seria una meravella, però entenc que el ritme de vida que portem ens dificulta tant una cosa com l’altra. Penso que menjar bé cada dia és imprescindible, follar bé cada dia és inassolible, i al final portaria molta insatisfacció. S’ha de racionar una mica més.

Hem de fer una mica de dieta?
A la vida, alimentàriament tampoc no pots menjar cada dia les coses que més t’agraden. No hi ha res que pugui fer-se en excés, i menys el plaer, ha de ser una mica racionat perquè si no deixa de ser plaent. El que és deliciós és guardar per certs dies certs aliments i guardar per certs dies aquests certs plaers.

Quin gust associes al sexe?
Jo vull que tingui tots els gustos, que sigui un plat combinat. Que comenci àcid, que tingui un punt de sal, que sigui un punt picant però no gaire, i si passa per amarg farà que al final, quan arribi el dolç, el trobis encara més dolç.

Quin és l’aliment més afrodisíac?
No n’hi ha cap, d’aliment afrodisíac, és tot fals. És una cosa que totes les cultures han buscat, però és com la recerca de la pols de la banya del rinoceront, una mena de mite. Celebro que la gent tingui ganes de jugar, però si han de basar la seva libido en una sèrie d’aliments, anem perduts. Jo valoro més que algú em munti un entorn i que es dediqui a cuinar una sèrie d’aliments per a mi, això sí!

I quin és l’aliment més eròtic?
Per a mi és tremendament afrodisíac veure menjar unes carxofes, perquè trobo que el fet d’arrencar una fulla de la carxofa, xuclar-la i llavors deixar allà totes les pellofes brutes… Si veure menjar unes carxofes no em fa fàstic és perquè aquella persona em té absolutament seduïda.

Això, o el cap d’un escamarlà!
A mi em posa molt! Però encara més el cap d’una gamba, perquè el cap d’un escamarlà és sec i l’altre és més sucós, i quan el suc cau i regalima el greix… l’haig de llepar. Per a mi això és afrodisíac! A mi el que em posa en l’àmbit alimentari sexual és menjar amb aquesta persona i veure com viu amb naturalitat tots els efluvis que li surten, tots els sucs i els greixos i les aigües que li surten de la boca. I penso, si aquesta persona produeix d’aquesta manera i és natural, al llit ens ho passarem la mar de bé, perquè serem naturals, frescos i felicíssims.

Veig que per a tu lliguen molt bé la cuina i el sexe.
El més important d’un àpat i del sexe són els sucs que generen. Si no generen suc, la cosa seca no funciona. Jo vull que hi hagi sucs en l’àpat i sucs després. I quan veus a algú que se li fa la boca aigua vol dir que és capaç de generar sucs, que és el que m’interessa sexualment; vull que em generi sucs i que me’ls faci generar a mi!

Quin seria el menú ideal d’una primera cita?
Coses complicadetes i incòmodes de menjar, com uns cargols a la llauna…

Què me’n dius, dels aliments com a elements eròtics?
També pots utilitzar-los per embetumar el personal.

Quins són els més erògens en aquest sentit?
Ho has de fer una mica fàcil. El primer que has de fer és no patir pels llençols: queden fets un fàstic, però tu també quedes fet un fàstic! S’ha de buscar la part més dolça, per barrejar amb la sal de la pell, per equilibrar. I el joc és tapar els ulls de l’amant i demanar que vagi tastant diferents sabors i que vagi identificant el que és. I si no els identifica, ha de tornar a tastar-los. I els pots combinar. És igual on t’ho posis, t’ho pots posar al clítoris i a tot arreu, hi pots posar xocolata fosa, iogurts amb sabors, pasta d’ametlles barrejada amb mel, o fins i tot tequila al coll… Així va descobrint!

La cuina és un bon lloc?
Per a mi l’ideal és dinar a taula i follar al llit. Jo no sóc partidària dels llocs estranys.

El sexe també fet a casa…
Exacte, i còmode!

I a sobre de la taula?
Que em fa mal la rabada, no pensis que no ho he provat… I si hi has de posar un coixí, trenques la màgia! Un llit amb uns bons llençols. A mi m’agrada la taula parada amb tovalles, no m’agrada parada de qualsevol manera, i no m’agrada follar de qualsevol manera.

Les taules t’agraden acolorides i desenfadades; el sexe també?
El sexe ha de ser divertit i imaginatiu, tot i que un excés d’imaginació també esgota. Si tu cada dia vas inventant coses noves, al final esgotes l’altre i pots arribar a avorrir-lo.

Què penses del sexe amb la panxa buida?
També està bé, qualsevol situació és divertida i qualsevol moment té la seva lectura. Amb la panxa buida a primera hora del matí em sembla fantàstic! Allò que no saps si és de dia o de nit, que et cau una proposta i no saps si estàs somiant i en aquell moment despunta el dia… em sembla un moment deliciós. I si és per exemple abans de sopar o abans de dinar, és prou interessant perquè després seus a taula i qualsevol cosa et resulta deliciosa.

Em confirmes que els dos plaers de la vida són menjar i cardar?
I cagar! De veritat, perquè la cosa ha de fluir. Tot ha de ser saludable i ha de funcionar, perquè tot és més fàcil quan tot funciona. I cagar és un plaer excepcional.

Entrevista de Begoña García a Ada Parellada per a la revista Time Out sobre el llibre Com fet a casa.