7/6/10

Carolina Treviño: "Tots tenim secrets és una novel·la actual, molt ben documentada i amb un llenguatge fluid

Presentació de Tots tenim secrets a Cambrils

El llibre Tots tenim secrets. II Premi de Narrativa Marítima Vila de Cambrils Josep Lluís Savall 2009 de Carme Lafay, es presentà divendres 4 de juny, a les 8 del vespre, a la Torre del Port de Cambrils. La presentació va anar a càrrec de Carolina Treviño, llicenciada en filologia hispànica.

Treviño destacà la construcció dels personatges i la contemporaneïtat del llenguatge i les referències de la novel·la:
"La novel·la està ambientada al Baix Empordà. És una història d'intriga en la que els seus personatges es mouen entre passions i enganys".
"Els personatges estan molt ben creats i definits psicològicament."
"És pel seu estil literari una novel·la molt actual, està molt ben documentada, amb un bon vocabulari i amb un llenguatge fluid i actual. Té a més moltes referències literàries, a la música i la dansa."

Carme Lafay parlà sobre la diversitat de gèneres que es poden trobar en la novel·la i sobre l'actualitat d'allò que succeeix als seus personatges:
"És la única novel·la que tinc publicada en català que és la meva llengua sentimental."
"M'ha portat molta feina i em sento molt recompensada."
"En la novel·la toco gèneres molt diferents i parlo de coses que m'agraden i altres que detesto. Parlo també de la relació diners-felicitat, d'infidelitats, de les relacions entre pares i fills..."
"M'agrada escriure novel·les de personatges i contemporànies"