9/4/10

David Escamilla: "Barcelona a bon preu" ens ensenya a consumir de manera responsable"

David Escamilla i Albert Arnaus a la presentació de Barcelona a bon preu

El llibre Barcelona a bon preu. Les 100 millors botigues per gastar menys, d'Albert Arnaus, es presentà el 8 d'abril a la llibreria Catalònia.
La presentació va anar a càrrec de David Escamilla, periodista i escriptor:

Escamilla parlà sobre el consum responsable, un dels objectius del llibre, i el comparà amb la seva obra, 100 trucs per arribar a final de mes (en temps de crisi).
L'Albert Arnaus porta més de 20 anys treballant en publicitat. Amb aquest llibre ens ensenya a consumir de manera responsable.
El mercat cada vegada és més complex, i cal que hi hagi un ventall d'opcions d'oferta ben variades.
Deixa-m'ho dir, Albert, però això sembla una paradoxa: els publicistes ens estimuleu a consumir una mica per impuls, però aquest llibre, en canvi, ens incita a fer el contrari.
Aquest llibre, com el meu [100 trucs per arribar a final de mes en temps de crisi], està pensat en un context de crisi econòmica, però també hauria de servir en temps de bonança, per recuperar el sentit comú i abandonar el model americà d'hipotecar-nos fins al coll.
Albert Arnaus, l'autor, defensà el paper dels publicistes davant de la pressió consumista.
Pot semblar que els publicistes hàgim d'incitar a gastar més. Però del que es tracta és de seleccionar per comprar més bé de preu.
La pulsió consumista és molt gran, independentment de la publicitat. En els vols a baix preu, els publicistes pràcticament no hi intervenim, i en canvi tenen un gran èxit; i això que aparentment en aquests moments la gent està molt conscienciada en qüestions mediambientals.
A diferència del que passa a Internet, en què hi ha molta informació però t'has de buscar la vida, en un llibre hi ha un autor al darrere que t'orienta i t'estalvia molts tombs inútils.