El llibre L’Escola al descobert, de Josep Maria López Madrid, es presentà dimecres 16 de setembre a la llibreria Catalònia. La presentació va anar a càrrec de Maria Rosa Buxarrais, directora del Departament de Teoria i Història de l’Educació de la UB.
Maria Rosa Buxarrais destacà el realisme i els continguts pràctics del llibre:
Maria Rosa Buxarrais destacà el realisme i els continguts pràctics del llibre:
L'escola té la seva raó de ser ja que a l'escola es poden aprendre coses que no s'aprenen en altres llocs.Josep M. López parà de les mancances que ha detectat en l’Escola actual, que el llibre tracta de descobrir:
El llibre ens ofereix la possibilitat d'endinsar-nos en el dia a dia, en el mes a mes de l'escola, i en cada moment tracta coses rellavants i polèmiques del món escolar. Ens relata situacions viscudes a l'escola.
Al final del llibre ens dóna unes receptes per poder ser un bon mestre i no morir en l'intent.
El llibre té la intenció de reflexionar sobre l'escola, de posar-la al descobert.
Les escoles tenen una forma de fer que no s'adapten a l'alumnat d'avui en dia ni els temps en els que vivim.
A l'escola no hi ha prous mecanismes de comunicació.
El llibre està ordenat per mesos amb la idea de ser una mena de guia pràctica per mestres, persones que treballen en l'ensenyament o famílies.
Estem en una època de canvis que veurem cap on ens porten. Hem anat a un extrem de descontrol i llibertinatge i seria preocupant que ara es tendís a anar cap a l'altre extrem, a la part més carrinclona.
Penso que les direccions s'han de professionalitzar, però no es poden fer tots els canvis d'un dia per l'altre.
Hem d'intentar fomentar les ganes d'aprendre. La cultura de l'esforç no va en detriment de la llibertat i l'autonomia de l'alumnat.
L'educació primària té una gran importància en la societat i no té el reconeixement que es mereix. La primària té un gran valor preventiu dels problemes de la societat.
1 comentari:
Em sembla molt bé un mestre faci una mirada critica a l´escola pero també aquest mestre s´hauria de plantejar si ell com a mestre es prou autocritic per saber si la feina que fa amb els seus alumnes la fa ben feta o no.
Hi ha moltes escoles que tenen una forma de fer que s´adapta totalment a l´alumnat i als temps en que vivim, és molt fàcil generalitzar, però el fons de la qüestió i el problema actual no és la forma de fer de l´escola sinó la forma de fer dels mestres amb els seus alumnes.La feina diaria és fa dins l´aula, i això és el que compta.
Per escriure un llibre i opinar amb coneixement de causa s´ha de tenir molta experiencia,treball, humiltat i ser un bon mestre amb els alumnes, s´estigui en l´escola que s´estigui.
Publica un comentari a l'entrada