28/5/09

"100 trucs per arribar a final de mes (en temps de crisi)" aporta solucions pràctiques i assequibles per a les petites economies

L’obra, dels periodistes David Escamilla i Humberto Salerno, convida a esmolar l’enginy per afrontar la crisi

100 trucs per arribar a final de mes (en temps de crisi), de David Escamilla i Humberto Salerno, aporta solucions pràctiques i assequibles per a les petites economies. L’obra, que publica Cossetània Edicions, convida a esmolar l’enginy per afrontar la crisi.
David Escamilla (Barcelona, 1969) és periodista i escriptor. Llicenciat en Ciències Polítiques i Sociologia (UAB), ha publicat poesia, biografies, guies, assaigs i narrativa. Col·labora habitualment a la ràdio i a la televisió. Ha estat cap de redacció de diverses publicacions i cap de premsa d’editorials. Ha escrit documentals per a la televisió i ha dirigit un film (www.davidescamilla.com).
Humberto Salerno (Barcelona, 1972) és periodista, director i presentador del programa Hora 25 de l’economia (Cadena Ser) i productor executiu del programa Lliure d’impostos (Canal 25 TV). Ha estat CEO i director del portal d’informació econòmica Noticias.com, director i presentador dels programes Pont Barcelona-Madrid, Impuls econòmic i Intercanvi, director de Nous Negocis i Desenvolupament (Grup Dossier), i fundador de Ràdio Intereconomia Catalunya, a més de presentador de Capital Catalunya.
Tot i que 100 trucs per arribar a final de mes s’ha pubicat en un moment de crisi econòmica, els autors destaquen la permanència al llarg de la història de la necessitat de mantenir el control dels nostres béns: “No hem d’oblidar que al llarg de la història les persones sempre hem volgut optimitzar els nostres béns i la nostra vida. En tot cas, la crisi ha obligat a què prenguem més consciència del que tenim i en quines condicions ho volem tenir.” El llibre ofereix respostes directes als dubtes que genera la inestabilitat econòmica: “també estem convençuts que és un moment en què les persones volen respostes a les preocupacions i que aquestes siguin pràctiques i assequibles.”
Per David Escamilla i Humberto Salerno, l’hàbit de l’estalvi, en el moment de crisi, és més important que les estratègies pal·liatives que es puguin aplicar: “vèncer la crisi és principalment una qüestió de valors i no tan d’estratègia. La cultura de l’estalvi, personal o familiar, i la bona inversió, són fonamentals tant en moments de crisi com en moments de bonança”. L’actitud a l’hora d’encarar els problemes, és també, segons els autors, una eina fonamental per a resoldre’ls: “davant d’un problema cal ser positiu perquè aleshores és quan es desperten els instints. La negativitat, al contrari, bloqueja i multiplica la problemàtica.”

100 trucs per arribar a final de mes (en temps de crisi)
Aquest llibre, dels periodistes David Escamilla i Humberto Salerno, és una invitació a esmolar l’enginy i a no deixar-nos atrapar per actituds pessimistes, tràgiques o derrotistes. Es tracta d’una eina útil i necessària absolutament oportuna en les coordenades actuals: 100 trucs que ens permetran arribar a final de mes, un centenar de consells que ens ajudaran a aprofitar millor els nostres recursos, a fer servir la creativitat i a aprendre a nedar amb fermesa en un entorn complex. Com podem aconseguir viure més feliçment amb menys ingressos? Com podem organitzar-nos per prevenir situacions encara més compromeses? Com podem estalviar i ajustar els nostres costos de vida personals i familiars? Com podem aprofi tar el nostre potencial creatiu per obtenir més amb menys? L’estil de l’obra és assequible i molt directe, ja que els autors, comunicadors reconeguts, han aconseguit transmetre un bon nombre de missatges de manera que arribin sense complicacions innecessàries a la ment dels lectors.