27/2/08

Cossetània publica una biografia del ciclista Melcior Mauri

Melcior Mauri, un dels millors ciclistes catalans de la història, va presentar la biografia de la seva carrera esportiva Melcior Mauri o una altra forma de lluitar contra el temps (Cossetània Edicions), escrita pel periodista Josep Maria Cuenca, el dimarts 26 de febrer al restaurant La Farga Gran Via de Barcelona.
L'autor del llibre i periodista Josep Maria Cuenca va indica en la presentació que "en Melcior ha estat i és el que és gràcies també a la seva família" i es lamentava del "dèficit de biografies que hi ha" i que "aquest dèficit és encara més gran pel que fa a biografies de ciclistes".
Cuenca afirmà que Melcior Mauri "va demostrar la seva qualitat però va viure en un moment en què va quedar eclipsat per alguns grans ciclistes de l'època com Delgado i Induráin". Referent al llibre digué "he fet una biografia en què també hi ha crítica i el Melcior en cap moment ha coartat la meva llibertat a l'hora d'escriure".
El protagonista del llibre per la seva part, va agraïr el fet de publicar el llibre ja que "per mi ha significat recordar una bona part de la meva vida. He recordat tantes coses de la meva vida com a ciclista: moments de la meva infància, anècdotes, vivències, la competició en categories inferiors, que en ocasions se m'ha arribat a posar la pell de gallina".
Mauri confessà que s'enorgullia "de la fotografia de la portada i del títol del llibre que té molt a veure amb la meva carrera esportiva". I també volgué aclarir que "no és un llibre que vagi a buscar la morbositat de la qüestió sinó que és clarament transparent" i té molt clar que "aquest llibre passarà, a partir d'ara, a formar part del meu patrimoni esportiu".



Si voleu més nformació us podeu connectar a:
3cat24.cat
elsesports.net
sport.es