25/11/09

Sebastià Bennasar: "bona part de les prediccions que vaig fer sobre la presidència del Barça, s'han complert"

Es presenta el llibre Mateu el president, que narra un complot per assassinar el president del FC Barcelona

Roda de premsa de presentació del llibre Mateu el president a l'Espai Mallorca

L'autor de la novel·la Mateu el president, Sebastià Bennasar, que s'ha presentat avui dimecres, 25 de novembre, a l'Espai Mallorca de Barcelona i que ha construït un thiller en el que narra un complot per assassinar al president del Barça digué que "bona part de les prediccions que vaig fer sobre la presidència del Barça, quan vaig escriure el llibre, s'han complert".
Segons l'autor, la idea de la novel·la va sorgir "quan vaig coincidir amb Joan Laporta a la manifestació sobre el dret a decidir. Ambdós anàvem a la capçalaera de la manifestació i allà vaig pensar que en un acte com aquell era fàcil matar algú. Això va coincidir amb el fet que un company meu va trobar una agenda negra a la Universitat que podria contenir pel seu propietari informació important. Vaig unir aquests elements i a partir d'això vaig construir la novel·la."
Bennasar explica que l'obra narra "com un grup neonazi planeja l'assassinat del president del Barça, esperonat per la gran burgesia catalana que vol mantenir el seu status quo, cosa que podria perdre si prosperés la independència de Catalunya".
L'escriptor comenta que "m'he inspirat en la figura de la presidència del Barça per fer l'obra. El president del Barça té molt de poder. Tothom es vol fer la foto amb ell. De presidents catalanistes n'hi ha hagut alguns però potser Joan Laporta és el que més s'ha identificat amb aquest ideari." Malgrat que la novel·la mai anomena el nom de l'actual mandatari del Barça l'autor reconeix que "els qui la llegeixen hi poden reconèixer l'actual president". De totes formes, digué que l’obra ja estava escrita i en procés d’edició abans del mes d’agost d’enguany “a partir de quan Joan Laporta ha fet més explícit el seu pensament independentista.”
L'escriptor mallorquí que ha viscut quatre anys a Barcelona, ciutat que diu que estima moltíssim, argumenta que "he volgut parlar de la degradació d'espais de Barcelona com el Barri Gòtic, que s'ha accentuat en els darrers temps i he volgut tractar també del Pirineu com un territori mític on precisament hi viu el més dolent de l'obra, el qual hi fa cap perquè és capaç de sentir emocions veient com cau la neu de la mateixa manera com ho fa en un conte que va llegir de James Joyce.
Respecte al fet que el mosso d'esquadra, protongonista de l'obra, es digui Jaume Fuster, Bennasar diu que es deu a què ha volgut fer "un homenatge a aquest escriptor, que considera el pare de la novel·la negra catalana".