
"... la principal via de projecció del país ha de ser el mercat, lliure i competitiu que com diu el doctor Nagel, professor de Ciències Polítiques i de l'Administració a la Universitat Pompeu Fabra, és un espai obert al qual sí que hi pots sortir sense tenir un estat propi ...
La projecció cultural és necessària per crear una imatge pròpia i nítida del país en el món ... els mitjans alemanys cobreixen la informació des de Madrid exportant una visió eminentment centralista de l'Estat espanyol cap al continent europeu: Ara és quan hi ha nacionalisme català, però les diferències objectives ja no són tan acusades com fa dos-cents o tres-cents anys ...
El professor alemany recorda que el seu país té prop de 80 milions d'habitants i un estat i que llavors la cultura es promociona "i va" tota sola, si ets petit i entres al mercat t'has de quedar en una posició clara i pròpia ...
El mercat és la via, afirmen els autors. es reivindica, doncs, una línia política clara, que ja s'està iniciant, on la cultura catalana i el patrimoni català es recolzin en un projecte a llarg termini que permeti la seva excel·lència i, per tant, la seva competència en un espai mundial.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada